Close Menu

    Subscribe to Updates

    Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

    What's Hot

    پروازهای کویت پس از بسته شدن کوتاه مدت حریم هوایی از سر گرفته شد

    ژوئن 11, 2026

    موارد ابتلا به ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو به ۵۹۸ نفر و مرگ و میر به ۱۱۵ نفر رسید

    ژوئن 10, 2026

    سامسونگ با ۵۹.۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در تراشه، پیشتاز سرمایه‌گذاری جهانی در این حوزه است

    ژوئن 10, 2026
    Shahrvand E EmroozShahrvand E Emrooz
    • اخبار
    • خودرو
    • ورزش ها
    • سبک زندگی
    • سرگرمی
    • سلامتی
    • فن آوری
    • کسب و کار
    • لوکس
    • مسافرت رفتن
    Shahrvand E EmroozShahrvand E Emrooz
    صفحه نخست » مطالعه‌ای در فرانسه، کیفیت رژیم غذایی گیاهی را با سلامت قلب مرتبط می‌داند.
    سلامتی

    مطالعه‌ای در فرانسه، کیفیت رژیم غذایی گیاهی را با سلامت قلب مرتبط می‌داند.

    اکتبر 29, 2025
    Facebook WhatsApp Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr VKontakte Email

    پاریس ، ۲۹ اکتبر ۲۰۲۵: یک مطالعه مشاهده‌ای فرانسوی روی بیش از ۶۳۰۰۰ بزرگسال نشان داده است که فواید رژیم غذایی گیاهی برای سلامت قلب و عروق به طور قابل توجهی به کیفیت تغذیه‌ای و میزان فرآوری صنعتی غذاهای مصرفی بستگی دارد. محققانی از INRAE ​​(موسسه ملی تحقیقات کشاورزی، غذا و محیط زیست)، Inserm (موسسه فرانسوی تحقیقات بهداشت و پزشکی)، دانشگاه سوربن پاریس نورد و Cnam (هنرستان ملی هنر و حرفه) از داده‌های گروه NutriNet‑Santé استفاده کرده و یافته‌های خود را در مجله The Lancet Regional Health, Europe منتشر کردند .

    داده‌های جدید، رژیم‌های غذایی گیاهی با کیفیت بالا را با بهبود سلامت قلب مرتبط می‌دانند. (تصویر آرشیوی)

    این گروه شامل ۶۳,۸۳۵ بزرگسال بود که به طور متوسط ​​۹.۱ سال پیگیری شدند و برخی از شرکت‌کنندگان تا ۱۵ سال تحت نظر بودند. داده‌های مربوط به مصرف مواد غذایی از طریق پرسشنامه‌های آنلاین که حداقل سه روز مصرف را پوشش می‌داد، جمع‌آوری و سپس برای تعیین نسبت‌های غذایی گیاهی در مقابل حیوانی، کیفیت کلی تغذیه‌ای (مانند میزان چربی، قند، نمک، ویتامین‌ها، مواد معدنی) و میزان فرآوری مواد غذایی از طریق یک سیستم طبقه‌بندی برای غذاهای فرآوری شده، تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان می‌دهد افرادی که رژیم غذایی آنها سرشار از غذاهای گیاهی با حداقل فرآوری و سرشار از مواد مغذی از جمله میوه‌ها و سبزیجات تازه یا منجمد، حبوبات و غلات کامل بدون افزودنی بود، در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی آنها بیشتر به محصولات حیوانی متکی بود، حدود ۴۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بودند.

    از سوی دیگر، شرکت‌کنندگانی که رژیم غذایی‌شان بر غذاهای گیاهیِ فوق فرآوری‌شده یا کم‌ارزش مانند نان‌های صنعتی، سوپ‌های بسته‌بندی‌شده، غذاهای آماده تهیه‌شده با مواد اولیه گیاهی متمرکز بود، کاهش قابل‌توجهی در خطر بیماری‌های قلبی عروقی نشان ندادند. در واقع، در زیرگروهی که بیشترین مصرف چنین غذاهای گیاهی فوق فرآوری‌شده‌ای را داشتند، خطر تقریباً 40 درصد بیشتر از افرادی بود که غذاهای گیاهیِ غنی از مواد مغذی و با حداقل فرآوری مصرف می‌کردند. این مطالعه از شاخص‌های غذایی جدیدی استفاده کرد که همزمان تعادل غذای گیاهی در مقابل غذای حیوانی، کیفیت تغذیه‌ای و سطح فرآوری را در نظر می‌گرفتند.

    غذاهای کم فرآوری شده با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط هستند

    این شاخص‌ها شامل یک شاخص رژیم غذایی گیاهی سالم (hPDI) و یک شاخص رژیم غذایی گیاهی ناسالم (uPDI) بودند که هر کدام با توجه به درجه فرآوری، برای تشکیل نسخه‌های «فرآوری نشده» یا «فوق فرآوری شده» تنظیم می‌شدند. به گفته نویسندگان، یافته‌ها تأکید می‌کنند که ارتباط محافظتی که معمولاً به رژیم‌های غذایی گیاهی نسبت داده می‌شود، یکسان نیست و به ارزش غذایی ذاتی غذاهای گیاهی و فرآوری آنها بستگی دارد. آنها تأکید می‌کنند که توصیه‌های غذایی باید هم کیفیت غذا و هم سطح فرآوری را در کنار الگوی غذایی در نظر بگیرند.

    گروه NutriNet-Santé که در سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی شد و توسط تیم تحقیقاتی اپیدمیولوژی تغذیه‌ای (CRES-EREN) در INRAE/Inserm/Cnam/Université Sorbonne Paris Nord/Université Paris Cité هماهنگ شده است، تا به امروز بیش از ۳۰۰ نشریه علمی تولید کرده است. منبع کامل مقاله عبارت است از: Prioux C, Kesse-Guyot E, Srour B, et al. “خطر بیماری‌های قلبی عروقی و تعادل بین غذاهای حیوانی و گیاهی، کیفیت تغذیه‌ای و سطح فرآوری مواد غذایی در گروه NutriNet-Santé فرانسه: یک مطالعه مشاهده‌ای طولی.” Lancet Regional Health, Europe (2025). – توسط EuroWire News Desk.

    پست های مرتبط

    موارد ابتلا به ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو به ۵۹۸ نفر و مرگ و میر به ۱۱۵ نفر رسید

    ژوئن 10, 2026

    سازمان بهداشت جهانی از ۵۰۷ مورد ابتلا به ابولا در کنگو و اوگاندا خبر داد

    ژوئن 8, 2026

    سازمان‌های بهداشت جهانی برای مقابله با ابولا به دنبال ۵۱۸ میلیون دلار هستند

    ژوئن 6, 2026

    سازمان بهداشت جهانی می‌گوید واکنش به ابولا در کنگو بهبود یافته است، زیرا چالش‌ها همچنان پابرجا هستند

    ژوئن 4, 2026
    آخرین سرخط خبرها
    اخبار

    پروازهای کویت پس از بسته شدن کوتاه مدت حریم هوایی از سر گرفته شد

    ژوئن 11, 2026
    سلامتی

    موارد ابتلا به ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو به ۵۹۸ نفر و مرگ و میر به ۱۱۵ نفر رسید

    ژوئن 10, 2026
    کسب و کار

    سامسونگ با ۵۹.۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در تراشه، پیشتاز سرمایه‌گذاری جهانی در این حوزه است

    ژوئن 10, 2026
    فن آوری

    انویدیا قراردادهای هوش مصنوعی و مرکز داده کره جنوبی را گسترش می‌دهد

    ژوئن 10, 2026
    © 2023 Shahrvand E Emrooz | تمامی حقوق محفوظ است
    • صفحه نخست
    • با ما تماس بگیرید

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.